Nieuwe sportroutine

Tot april van dit jaar sportte ik veel en fanatiek. Heel fanatiek. En heel veel. En toen kreeg ik last van mijn rug en kon ik bijna niks meer. Ik mocht van de chiropractor alleen nog maar pilates doen en lessen die daarop lijken. Die lessen vind ik best leuk, maar niet als dat het enige is wat ik mag. Daarom ben ik het langzaam gaan opbouwen toen het weer wat beter ging met mijn rug. Vandaag vertel ik over mijn nieuwe sportroutine.

Bodyshape

Twee maanden lang heb ik een half lesje bodyshape per week gedaan. Ik begon ermee met de bedoeling om dat halve lesje uit te breiden naar een hele les als dat goed ging met mijn rug. Na twee maanden ben ik er maar mee gestopt. Mijn rug deed na die halve les nog net zoveel pijn als toen ik met opbouwen begon. Daar was echt niets opbouwends aan.

Spinning

Vandaag had ik mijn derde les spinning. Echt leuk vind ik het niet, maar mijn rug doet het er goed op en de rest van mijn lijf ook. Ik ben ermee begonnen omdat ik merkte dat mijn conditie erg achteruit ging. Met al dat rekken en strekken wat ik deed bouwde ik dat tenslotte niet meer op. Het spinnen gaat steeds beter en mijn conditie komt gelukkig ook weer in de buurt van hoe het was. Daarnaast is het een enorm goede vetverbrander, in iets minder dan twee weken verloor ik iets minder dan 2% vet. En dat is zeker een fijne bijkomstigheid. Spinnen doe ik voorlopig eens per week, op maandag.

Fitness

Omdat ik graag ook wel weer wat aan spieropbouw wilde doen ben ik begonnen met fitness. De apparaten moet ik elke keer helemaal verbouwen. Omdat ik zo klein ben pas ik er niet echt goed op. Maar goed, ik kan ze gebruiken en de toestellen dwingen mijn rug in de goede houding. Samen met een trainer van Sportcity heb ik een schema gemaakt waarbij rekening gehouden wordt met mijn rug. Ik heb in mijn rooster krachttraining op dinsdag en donderdag ingepland, maar in de praktijk sla ik meestal een van deze dagen over.

Pilates rugklachten

De pilates voor mensen met rugklachten doe ik nog steeds. Ik denk niet dat het nog echt hard nodig is, maar ik vind het een fijne les. Je moet je erg concentreren op wat je doet, dus is er geen ruimte in je hoofd voor allerlei andere dingen. Daarnaast maakt het je bewust van je lichaam en versterkt het je rug- en buikspieren. De kans bestaat dat ik binnenkort iets anders ga doen op woensdag, maar nu nog niet.

Bodybalance

Bodybalance deed ik altijd al op vrijdag. Ik ben er een tijdje mee gestopt omdat mijn rug het niet aankon dat ik ‘s morgens sportte en ‘s middags de kerk ging schoonmaken. Sinds een tijdje kan ik dat gelukkig wel weer aan dus heb ik de vrijdagmorgenbalance weer opgepakt.

 

Hoe gaat het met jouw sportroutine?

Gerelateerde posts:

1 thought on “Nieuwe sportroutine

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *